هیپنوتیزم....

 

                  بیماران اروپایی هیپنوتیزم را به بیهوشی ترجیح میدهند *

 

 

 

او صدای پزشکان را می شنید اما خود را کنار ساحل می دید و مشغول بازی با ماسه بود. مارکویز یکی از صدها بیماری است که این روزها در اروپا ترجیح می دهند بجای استفاده از داروی بیهوشی هیپنوتیزم شوند.او ترجیح داد برای عمل تیرویید هیپنوتیزم شود چون از یبهوشی کامل سابقه خوبی نداشت .

پزشکان هم هیپنوتیزم را تایید می کنند وآن را شیوه ای با زمان ریکاوری کمتر وعدم نیاز بیمار به مسکن توصیف می کنند.البته این شیوه تنها برای برخی عمل های جراحی کارآیی خواهدداشت.

 درمورد بیمار مذکور شخص هیپنوتیزم کننده ده دقیقه قبل از جراحی کارش را شروع کرد و با اینکه بیمار به گفته خودش درحین جراحی صحبتهای جراحان را می شنید اما به نظرش این صداها فاصله زیادی با او داشتند.

مارکویزهمچنین گفت اولین برخورد چاقو را با گردنش حس کرده اما دردی نداشته و متوجه ادامه عمل جراحی هم نشد.اولین نمونه استفاده از هیپنوتیزم بجای بیهوشی درسال 1992 در بیمارستان سن لوک در بروکسل انجام شد و از آن زمان تابحال بیش از هشت هزار بیمار به این شکل تحت عمل قرار گرفتند.

بیمارستان ها درکشور بلژیک بیماران را به استفاده از این شیوه ترغیب می کنند چون هزینه ای به مراتب کمتر از بیهوشی داردولی پزشک باید زمان بیشتری را قبل از عمل با بیمار سپری کند.بجز بلژیک جراحان در آلمان وانگلستان هم از این شیوه استفاده می کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد